Pratik Maske Tarifii

Cilt-parlatıcı-yüz-maskesi

 

Kızlar bu yazımda geçenlerde deneyimlediğim oldukça pratik bir cilt maskesi tarifi vereceğim. Ben karma cilt tipine sahibim. Yaz aylarında sorunsuz bir cildim varken, kışın bu durum tersine dönebiliyor. Ufak tefek kızarıklıklar, akne olma potansiyeli olan minik şişikler oluşuyor ve aynı zamandada cildim kuruyor. Bu yüzden kış aylarında haftada en az  kez peeling, 1 sefer de kendi hazırladığım ev yapımı cilt maskemi uygulayarak sorunları azaltıyorum. Bu yazım umarım aranızda bu tip sorunları yaşayanlara yardımcı olur.

Malzemeler:

 

2 yemek kaşığı pirinç unu, 1 yemek kaşığı süt tozu(varsa), 3 çay kaşığı zeytinyağı ve bir miktar su.

Bu arada süt tozu ve coffee-mate’in aynı içeriğe sahip olduğunu düşünenler olabiliyor, fakat ikisi tamamen farklı içeriğe sahip hatırlatmakta fayda olduğunu düşündüm.

Normal uygulamada tüm malzemeler cilde sürülebilir kıvama gelinceye kadar karıştırlıyor. 

Eğer benim gibi olayı biraz daha abartılı hale getirmek, doğadaki başka mucizevi ürünlerden faydalanmak istiyorsanız kendi eklemelerimden de bahsedeyim. Ben ‘limonsever’ bir insan olarak tanımlıyorum kendimi, çünkü cilde, dişlere ciddi anlamda yarar sağlayabiliyor. O yüzden bu karışımada 1-2 damla cildi kızartmayacak oranda limon ekliyorum ve bunun yanı sıra cilde nem kazandırması açısından da 1 çay kaşığı bal ekliyorum. Ve maskeyi bu şekilde cildime uyguluyorum.

 

Umarım yazım faydalı olur 🙂

Bir Cevap Yazın

